Goederenbehandeling

Johnson Matthey biedt een reeks retrofit uitlaattechnologieën voor dieselmotoren die eenvoudig ingebouwd kunnen worden bij vele modellen en typen machines voor goederenbehandeling.

DPFi, DPF-BU

Er zijn veel elektrische regeneratiesystemen en regeneratiesystemen met een brander ingebouwd bij vorkheftrucks van 1,0 > 20 ton wanneer de uitlaatgastemperatuur lager is dan 200 °C.

Deze systemen zijn gewoonlijk geschikt voor gebruik bij toepassingen met lage temperaturen, zoals bijv. vorkhef- en platformtrucks, die met name in afgesloten of deels afgesloten zones worden gebruikt. Geen van beide systemen is gevoelig voor het zwavelgehalte van de brandstof en ze moeten dan ook geregenereerd worden na iedere ploegendienst of wanneer dit op de filtermonitor wordt aangegeven.

Het DPFi-filter is voorzien van een elektrische verwarming vóór het filter. Het regeneratieproces, twee soorten, wordt uitgevoerd door een regelunit aan boord en een externe regelunit met een verbrandingsluchtcompressor nadat het filter tijdens bedrijf met roet gevuld is. Een extern stopcontact is nodig om de regeneratiecyclus te starten terwijl de machine buiten bedrijf is, en deze duurt slechts 60 tot 90 minuten.

Het DPFi-systeem is geschikt voor normale werkzaamheden met de vorkheftruck bij een gebruik van minder dan 6-8 uur per dag waarbij de regeneratietijd niet van belang is.

Het DPF-BU filter is ook voor toepassingen met lage temperaturen maar biedt een snellere regeneratiecyclus van maximaal 25 minuten en is niet afhankelijk van externe energievoorziening, wat inhoudt dat het mobieler is. Een dieselbrander is vóór het filter geïnstalleerd en werkt op boordspanning en brandstof uit de tank. Ook de verbrandingsluchtcompressor maakt gebruik van de boordspanning. Hierdoor kan het filter overal geregenereerd worden zonder dat een extern stopcontact benodigd is.

Het DPF-BU-systeem is de beste keus voor bedrijf gedurende meer dan 6-8 uur (2 en 3 ploegendiensten) en wanneer de duur van de regeneratiecyclus essentieel is. De toepassing kan bovendien op grote afstand van de opslagruimte worden gebruikt aangezien geen externe energievoorziening nodig is.

DPF-CCRT®

Grotere vorkheftrucks zijn uitgerust met CRT®- of CCRT®-units omdat deze met een hogere uitlaatgastemperatuur werken en derhalve binnen een typische bedrijfscyclus geregenereerd kunnen worden.

DPF-CCRT®-systemen zijn geschikt voor toepassingen voor goederenbehandeling met een uitlaatgastemperatuur van meer dan 220°C, zoals bijvoorbeeld verreikers, reachstackers en containerstapelaars.

Bij het CCRT®-systeem wordt een filter met een katalytische coating en een dieseloxidatiekatalysator (DOC) vóór het filter gebruikt. Hiermee wordt het werkingsgebied van het filtersysteem verbreed zodat een betrouwbare regeneratie plaatsvindt bij lagere uitlaatgastemperaturen of bij een lagere NOx/PM-verhouding in de uitlaatgassen. Onze deskundigen kunnen u advies geven over welk systeem het meest geschikt is voor uw specifieke toepassing.

De retrofit CRT®- en CCRT®-systemen van Johnson Matthey hebben een lang “track record” van betrouwbaar en storingsvrij bedrijf bij vele machines voor goederenbehandeling.

Voor meer informatie en het bespreken van uw werkelijke behoeften kunt u contact met ons opnemen.

Downloads

Document Taal Grootte
Casusstudie – DPF BU Nederlands 0.31 MB Download
Casusstudie – DPFi Nederlands 0.38 MB Download
Info – DPF BU Nederlands 0.30 MB Download
Info – DPF CCRT Nederlands 0.26 MB Download
Info – DPF CRT Nederlands 0.26 MB Download
Info – DPFi Nederlands 0.41 MB Download